شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
افتخاری دیگر توسط شرکت توزیع برق خوزستان؛
کسب رتبه نخست کشوری در برق رسانی روستایی با برقدار شدن 47 روستای خوزستان
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت : این شرکت در 18 ماه گذشته و از ابتدای دولت سیزدهم در راستای سیاست های محرومیت زدایی موفق شده 47 روستای فاقد برق را در مناطق کوهستانی و دور از دسترس از برق پایدار برخوردار کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان علی خدری مدیرعامل این شرکت با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در برق رسانی روستایی توسط شرکت توزیع برق خوزستان افزود: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تامین برق تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در مناطق سخت گذر و کم برخوردار استان خوزستان و با هدف محرومیت زدایی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در تامین برق روستایی شد.

وی ادامه داد: به زودی جشن پایان برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار در استان خوزستان برگزار می‌شود و به این ترتیب فاز جدید فعالیت‌های عدالت محور این شرکت برای تامین برق روستاهای کم خانوار و عشایر کوچ رو با جدیت بیشتری پیگیری و اجرا خواهد شد.

خدری گفت: تا پایان سال جاری و با سرمایه گذاری بالغ بر 382 میلیارد ریال، برق رسانی به 20 روستای کم برخوردار در مناطق سخت گذر به پایان رسیده و مردم این روستاها از نعمت برق بهره مند خواهند شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان در ادامه افزود؛ این روستاها از توابع شهرهای هفتگل، سردشت دزفول، اندیکا، دزپارت باغملک، لالی و مسجدسلیمان هستند که به دلیل سخت گذر بودن کار برق رسانی به آنها با مشکلات فنی و تخصصی مواجه بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته و با احداث 67 هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و نصب 22 دستگاه ترانسفورماتور این امر میسر شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان بیان کرد: 47 روستای فاقد برق با بیش از 700 خانوار روستایی در مناطق کوهستانی و دور از دسترس با اعتباری افزون بر 940 میلیارد ریال و احداث 158 هزار متر شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف و نصب 81 دستگاه ترانسفورماتور از نعمت برق برخوردار شدند.

وی افزود: همچنین با واگذاری یکهزار و 60 دستگاه سامانه خورشیدی سیار به عشایر کوچ رو، نیازهای مرتبط با برق این قشر نیز مرتفع شد که تا پایان سال جاری و قبل از فصل کوچ نیز 330 دستگاه سامانه خورشیدی دیگر در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد.

دکتر خدری با اشاره به توسعه زیرساختی در بخش برق رسانی به روستاهای استان خوزستان، باهدف توسعه رفاه اجتماعی و محرومیت زدایی گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم تاکنون باصرف چهار هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات عوارض برق و منابع داخلی شرکت، کار احداث یا اصلاح حدود 400 هزارمتر از شبکه‌های برق روستایی با نصب و تقویت 315 دستگاه ترانسفورماتور به اتمام رسید.

وی در پایان افزود: این اقدامات نقش بسزایی در پایداری برق، کاهش خاموشی‌ها و همچنین کاهش تلفات ناشی از فرسودگی شبکه داشته‌اند.


 

تاریخ:
1401/11/27
تعداد بازدید:
1059
منبع:
ایرنا
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس
اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
تاریخ بروزرسانی:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal