شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد :
5درصد برق ادارات خوزستان باید از تجدیدپذیرها تامین شود
علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از بهره‌برداری 65 نیروگاه تجدیدپذیر کوچک در مناطق مختلف استان خبر داد. این نیروگاه‌ها در شهرهایی مانند ماهشهر، رامشیر، امیدیه، هندیجان، خرمشهر، آبادان و بهبهان احداث شده‌اند.

علی خدری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از بهره‌برداری 65 نیروگاه تجدیدپذیر کوچک در مناطق مختلف استان خبر داد. این نیروگاه‌ها در شهرهایی مانند ماهشهر، رامشیر، امیدیه، هندیجان، خرمشهر، آبادان و بهبهان احداث شده‌اند. علاوه بر این، 8 نیروگاه بزرگ نیز در شوش، دزفول و اندیمشک در حال فعالیت هستند. همچنین، 22 مسجد، 20 مدرسه و 20 اداره در استان، برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کنند.

خدری با اشاره به ظرفیت بالای خوزستان برای توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر، گفت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد برق تولیدی کشور حرارتی و وابسته به سوخت گاز طبیعی است، توسعه انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور ما امری ضروری است. وی همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌های کوچک انشعابی خبر داد تا بخش‌های محروم جامعه و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بتوانند از طریق تسهیلات، نسبت به نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

خدری رفع مشکلات دستیابی به منابع مالی مورد نیاز برای خرید برق تولیدی از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر را در توسعه احداث آنها مؤثر دانست. وی نرخ خرید برق تولیدی نیروگاه‌های تجدید پذیر را حدود سه هزار تومان در هر کیلووات اعلام کرد و با مقایسه آن با تعرفه برق حدود 30 تومانی در مناطق جنوبی، بر ضرورت استفاده ازظرفیت های قانونی در برنامه هفتم توسعه برای تامین انرژی مورد نیاز صنایع از طریق تجدید پذیرها تأکید کرد.

وی اضافه‌کرد: بر اساس قانون، بخش اداری خوزستان باید پنج درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های نو تأمین یا از تابلوی سبز بورس خریداری کند. در صورتی که ادارات نسبت به این امر اقدام نکنند، شرکت‌های توزیع موظف به تأمین برق آنها از طریق تابلوی سبز بورس خواهند بود.

خدری گفت: مشترکان پرمصرف در صورت عدم کاهش مصرف یا عدم تأمین بخشی از برق مورد نیاز خود از طریق انرژی‌های نو، باید نرخ تعرفه تجدید پذیر را بپردازند.

تاریخ:
1403/07/22
تعداد بازدید:
43
منبع:
تصاویر مرتبط:


    امتیازدهی
    میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    آدرس
    اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
    مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
    پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
    تاریخ بروزرسانی:
    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
    Powered by DorsaPortal