شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
1403/07/10 /dorsapax//Data/Sub_0/File/Resize/enews_EToolsFile_IMG_20241001_132800_668-9420bb13-4a65-4b13-bcb5-65dc99e805a8.jpg
بررسی راهکارهای تامین انرژی مورد نیاز صنایع بالای یک مگاوات

نشست توجیهی ماده 16 با صنایع دارای اشتراک بالاتر از یک مگاوات در سازمان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر برگزار شد.

ستار نظری؛ مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این نشست که با حضور مسئولان و مدیران صنعتی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر و بندر امام خمینی برگزار شد، به قوانین احداث نیروگاه های تجدیدپذیر برای صنایع اشاره کرد و گفت: در بحث ماده 4، قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع انرژی بر مشتمل بر فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی،کانی های فلزی و غیرفلزی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی باید به سمت احداث نیروگاه بروند و منابع آن را هم از طریق صندوق توسعه ملی و سایر تسهیلات داخلی و خارجی تامین کنند.

نظری خطاب به مسئولان صنعتی اظهار کرد: برای این اقدام به (سرمایه گذار) اجازه داده می شود که انرژی تولید شده نیروگاه را برای نیاز خود صرف کند و مازاد آن را به سایر صنایع بورس انرژی بفروشد. همچنبن وزارت نیرو موظف است نسبت به جا به جایی انرژی تولید شده با دریافت هزینه عبور (ترانزیت) اقدام کند. البته وزارت نیرو موظف است برق و انرژی صنایع و سایر مصرف کنندگان صنعتی طرف قرارداد آن ها (یعنی سرمایه گذاران) را به میزان برق تولیدی نیروگاه از شمول برنامه های مدیریت مصرف خارج نماید.

وی افزود: طبق ماده 4، اگر این نیروگاه ها تجدیدپذیر باشد وزارت نیرو نسبت به انجام تمامی تمهیدات لازم به منظور ترانزیت و تعدیل برق هموار به مشترکان در نقطه مصرف بر اساس میزان تولید نیروگاه به عمل آورد.

نظری همچنین با اشاره به ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان واحدهای صنعتی با قدرت مصرفی بیش از 1 مگاوات، گفت: واحدهای صنعتی موظف هستند سالیانه یک درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر تامین نمایند و در سال پنجم حداقل به 5 درصد برسند.

وی ادامه داد: اگر این واحدها، انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نکنند، برق با قیمتی بالاتر محاسبه می شود.

نظری در این نشست از صنایع پتروشیمی خواست تا وارد فاز احداث نیروگاه تجدیدپذیر شوند و مجموعه مدیران صنایع هم اعلام کردند که برای احداث نیروگاه یک مگاواتی تجدیدپذیر برنامه ریزی می کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه گفت: وزارت نیرو موظف است درصد مشمول از برق صنایعی که یک درصد را از طریق تجدیدپذیر تامین نکنند؛ با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه نموده و در قبوض برق صنایع درج نماید؛ مشترکان صنعتی می توانند درصد فوق را از تابلوی برق سبز بورس انرژی خریداری نمایند.

در این نشست، تمامی مسئولان منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، کارشناسان بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و مدیریت های توزیع برق ماهشهر و بندر امام خمینی حضور داشتند.

43
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس
اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
تاریخ بروزرسانی:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal