شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
1403/07/03 /dorsapax//Data/Sub_0/File/Resize/enews_EToolsFile_TAJDID-f933d062-d470-4d84-b4be-5cf9f425154c.jpg
الزام ادارات برای تامین سالانه 5 درصد برق مصرفی از منابع تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی، ادارات ملزم شدند 20 درصد (سالانه 5 درصد) مصرف برق خود را از طریق انرژی تجدید پذیر تامین کنند.

علی خدری با اشاره به مصوبه هیات وزیران گفت: تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی که شامل مشترکین مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری هستند، موظفند هر سال پنج درصد از برق مصرفی خود را طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین نمایند.

خدری افزود: این عدد در طول مدت چهار سال تا بیست درصد (سالانه 5 درصد) افزایش خواهد یافت و در صورت عدم رعایت این موضوع توسط ادارات یا سازمان‌ها تعرفه برق آن‌ها به قیمت انرژی‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و سازمان‌ها و ادارات مشمول، قطعا باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری نمایند.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوزهای لازم برای هر یک از ساختمان های مشترکین مشمول به صورت تکی یا تجمیعی، خریداری از تابلوی سبز بورس انرژی به صورت فیزیکی، دریافت گواهی برق تجدید پذیر و انعقاد قرارداد 2 جانبه با نیروگاه تجدید پذیر و پاک مطابق رویه جاری، روش‌هایی برای تامین درصد انرژی در دستگاه‌های ذکر شده است.

خدری با تاکید بر اقتصادی بودن انرژی‌های تجدید پذیر گفت: تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای صنایع و مصرف کنندگان از روش‌های دیگر مناسب‌تر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خاطرنشان ساخت: در این رابطه با تمامی دستگاه ها و سازمان های مستقر در استان خوزستان جهت ابلاغ و رویه اجرایی این مصوبات مکاتبات لازم صورت گرفته و در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ صرفه جویی منطقی و اصلاح الگوی مصرف، وزارتخانه های مربوطه موظف شدند تا نسبت به تهیه محتواهای مورد نیاز از جمله برنامه های شنیداری و تصویری در رسانه ملی، رسانه های دیجیتال، شبکه های اجتماعی و رسانه های مکتوب اقدام لازم را انجام دهند.

136
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس
اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
تاریخ بروزرسانی:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal