شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق در خوزستان برگزار شد
رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور ) در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با حضور سرداران سپاه حضرت ولیعصر خوزستان(عج) و با حضور ویدیو کنفرانسی مدیرعامل شرکت توانیر و معاونت عملیات بسیج کل کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این رزمایش، سرهنگ پاسدار عادل ساری، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج)خوزستان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، به بحران آب در خوزستان و مشکلات کمبود برق در سطح کشور، اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم با قطعی برق، مشکلی به مشکلات مردم اضافه شود، بالاخره استان خوزستان یکی از استان‌های استراتژیک است.

سرهنگ پاسدار ساری با اشاره به مشکلات برق در سطح کشور و چاره اندیشی جهت رفع آن به ابلاغ طرح شهید عباسپور برای مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: همکاری سپاه و بسیج با شرکت توزیع برق باعث شده 1000 تا 1200 مگاوات در مصرف برق صرفا جویی شود و این یک کار بزرگ است.

وی با بیان اینکه خوزستان بعد از تهران، بزرگترین مصرف کننده برق کشور است، اظهار کرد: بسیج کارگری با تکیه بر پیشرفت علم، پیشنهاد داده که برخی شرکت‌های بزرگ در استان خوزستان در تامین برق موردنیاز خود، خودکفا شوند. زیرا مصرف زیاد شرکت های بزرگ و کم بارشی و کاهش تولید باعث می شود که زندگی مردم هم تحت الشعاع قرار بگیرد، اگر ژنراتورهای بزرگ را خریداری کنند و در این روزهای گرم از ژنراتور استفاده کنند، و البته این اقدام به شرکت‌های بزرگ مصرف کننده برق هم تعمیم داده شود، به چالش برقی گرفتار نمی شویم. 

معاون اجرایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: قرارگاهی با همکاری بسیج تشکیل شده، این قرارگاه فعالیت خود را پس از ابلاغ طرح شهید عباسپور بیشتر کرده است، ائمه جماعات، پایگاه های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی هم مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار خود قرار داده اند، به نوعی تمام توان خود را به کار میگیریم تا در این شرایط بتوانیم دغدغه های مردم را در اولویت قرار دهیم تا خاموشی به هیچ وجه متوجه مردم نشود.

بیش از 7 هزار دستگاه رمز ارز غیرمجاز تا امروز در استان کشف شده است

سیاوش کریمی، معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این در رزمایش گفت: امسال  در فروردین و اردیبهشت رشد بی‌رویه مصرف برق به ثبت رسید، هم زمان گزارشات هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا و کاهش بارش ها نسبت به میانگین گذشته را دریافت کردیم، و  این نگرانی به وجود آمد که بخشی از کاهش تولید ناشی از کاهش بارندگی هاست.

کریمی افزود: وقتی بارندگی کم شود و مخزن پشت سدها طبق نیاز، آبگیری نشود این نگرانی به وجود می آید که در ادامه تابستان، ممکن است آب کم شود و ظرفیت تولید برق آبی را از دست بدهیم، و با افزایش دما، بار سرمایشی، بار عمده‌ای بود که به شبکه اضافه و میزان استفاده بالا رفت، اما باز هم مصرف، غیر عادی به نظر می رسید.

وی اضافه کرد: همیشه به طور میانگین، نهایتاً 4 درصد افزایش رشد مصرف سالیانه داریم اما این بار در فروردین و اردیبهشت حدود 20 درصد رشد غیرعادی مصرف داشتیم، پس از بررسی‌ها متوجه استفاده دستگاه های تولید رمز ارز از برق شدیم که به شدت فراگیر شد.

کریمی ادامه داد: در تمام بخش های صنعت، کشاورزی و حتی خانگی این روند در حال افزایش بود، که  مصوباتی جهت شناسایی و جمع آوری دستگاه های رمز ارز غیر مجاز انجام شد و این دستگاه ها با همکاری خوب نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی، جمع آوری شد و همچنان در حال کشف این دستگاه های غیر مجاز هستیم.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: از ابتدای فعالیت این رمز ارزهای غیر مجاز، بیش از 7 هزار دستگاه تا به امروز در استان کشف شد.

وی گفت: در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، آبادان و اهواز استفاده از ماینر بیش از شهرستان‌های کوچک است، طبیعتا در استان های بزرگ هم به همین شکل است و عامل اصلی افزایش بی‌رویه مصرف، استفاده از همین دستگاههای رمز ارز غیر مجاز بود که خوشبختانه قانونی مبنی بر عدم استفاده از دستگاه رمز ارز مجاز در ماه های گرم سال تصویب و اجرا شد.
معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه با اشاره به محدودیت‌های مصرف گفت: خشکسالی باعث ایجاد نگرانی برای کاهش تولید شد و نهایتاً در مقطعی نیز خاموشی اعمال شد. برای کاهش مصرف؛ مواردی همچون جمع‌آوری دستگاه های رمزارز، کنترل مصرف در ساعات اداری؛ و صدور بخشنامه ممنوعیت کولر گازی در اکثر استان‌ها به جز استان‌های گرمسیر مثل خوزستان بوشهر، مطرح و اجرایی شد .

کریمی اضافه کرد: در این دو سه هفته اخیر، مصرف برق ادارات با همکاری خوب بسیج و سپاه کنترل شد و خاموشی در بحث خانگی نداشتیم، بیشتر در حوزه صنایع، کشاورزی، بخش اداری، معابر و جمع آوری ماینر ها خاموشی های با برنامه بود که در نهایت  منجر به مدیریت مصرف برق مشترکین خواهد شد.

تاریخ:
1400/05/07
تعداد بازدید:
2888
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس
اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
تاریخ بروزرسانی:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal