شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
توزیع برق خوزستان
سال 1402 مهار تورم، رشد تولید
دسته بندی مطالب
دسترسی سریع
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان عنوان کرد؛
رشد مصرف برق نسبت به سال های گذشته بی سابقه است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در نشست با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خواستار کاهش مصرف برق یا عدم مصرف در ساعات پیک بار مشترکین صنعتی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دکتر علی خدری مدیرعامل این شرکت در این نشست با بیان اینکه پیک امسال در چهار دهه گذشته بی سابقه بوده، اظهار کرد: کاهش بارش ها و در پی آن کاهش 50 درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور است که 80 درصد آن در خوزستان است، گفت: امسال حدود 4 هزار مگاوات از این نیروگاه‌ها که هر سال در پیک تابستان وارد مدار می شدند را به صورت مستمر در مدار نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آب سدها ابتدا برای استفاده کشاورزی و آب شرب؛ و در مرحله نهایی برای استفاده نیروگاه‌های برق‌آبی جهت تولید برق است، افزود: از سویی هم با پدیده گرمای زودرس مواجه شدیم به طوری که در فروردین امسال میانگین وزنی افزایش دما نسبت به فروردین 99، در خوزستان به افزایش 8 درصدی رسیده، و این افزایش دماها، قطعا افزایش مصرف را به دنبال دارد. و با توجه به اینکه لوازم سرمایشی زودتر از همیشه وارد مدار شد، لذا فروردین 1400 حدود 45 درصد رشد مصرف نسبت به سال گذشته بوده است.
خدری با تاکید بر بی سابقه بودن این رشد گفت: سالیانه 2 تا 3 درصد مصرف برق در فروردین رشد داشته که امسال این عدد به 45 درصد رسیده است.

وی با اشاره به محاسبات وزارت نیرو و در اختیار نداشتن نیروگاه های برق آبی؛ به 2 هزار مگاوات مصرف کننده جدید اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیون مشترک جدید به مشترکین صنعت برق اضافه می‌شود، از طرفی با پدیده جدید رمز ارزها مواجه هستیم که اکثر آن ها مصرف غیر مجاز دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان اظهار کرد: همه ی عوامل دست به دست هم داده و باعث شده تا طبق تراز کل کشور، 10 هزار مگاوات کمبود تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به انعقاد 12 هزار تفاهم‌نامه با مشترکین بخش صنعت، کشاورزی و اداری در خوزستان در راستای مدیریت مصرف گفت: پاداش های خوبی برای این مشترکین در نظر گرفته ایم. برای بخش صنعت؛ سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان پاداش همکاری اختصاص داده شد که امسال این ظرفیت چند برابر شده و حدود 80 میلیارد تومان اعتبار به خوزستان اختصاص داده شد تا در راستای مدیریت مصرف تفاهم نامه منعقد شود.

خدری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به برق و وضعیت خاص انتخابات پیش رو اظهار کرد: ممکن است در جایی نتوانیم سقف تعیین شده را پاسخ دهیم و مجبور به خاموشی شویم اما خاموشی تلخ ترین و بدترین و دردآور ترین تصمیم برای مجموعه صنعت برق است.

این مقام مسئول با تاکید بر این که تولید و مصرف باید تراز داشته باشند، تصریح کرد: اگر تراز ایجاد نشود کل شبکه آسیب می‌بیند، و در صورتی که تابستان امسال مصرف زیاد باشد، با توجه به کاهش تولید، مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

ایشان با بیان اینکه برای همکاری و هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت بخش صنعت این نشست را برگزار کردیم، گفت: ممکن است در زمان های پیک بار مجبور به اعمال خاموشی شویم، باید برای اعمال خاموشی ها با مجموعه صنعت هماهنگ باشیم البته از آنجایی که در سال رونق تولید قرار داریم، خاموشی برای فعالان این حوزه بسیار برای ما سخت خواهد بود ، زیرا معتقدیم باید مراقبت کنیم که تولید آسیب نبیند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در بخش دیگر سخنان خود به موضوع رمز ارزها پرداخت و با بیان اینکه تا کنون در خوزستان حدود 3 هزار دستگاه رمز ارز غیرمجاز جمع آوری شده است، گفت: با توحه به اینکه بسیاری از این رمز ارزها مجوز ندارند، کالای قاچاق محسوب می‌شود و یکی از عوامل اصلی افزایش بار هستند.
رمز ارزها در تمام تعرفه های خانگی، کشاورزی و صنعتی، وجود دارد 30 درصد کشفیات رمز ارزها در طرح‌های صنعتی و 11 درصد در حوزه کشاورزی بوده است. رمزارزها ضربه بزرگی به صنعت برق زده است لذا در این زمینه نیاز به همکاری مجموعه صنعت به خصوص فعالان در شهرک صنعتی داریم.

*تولید کنندگان صنعتی به دنبال کاهش مصرف انرژی هستند*

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی نیز در این نشست گفت: بخش عمده ای از صنایع پرمصرف برق، صنایع بزرگ استان هستند که خارج از شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

اخلاق محمدیان با بیان اینکه میزان برق تامین شده برای شهرکهای صنعتی حدود 500 مگاوات و میزان مصرف واحدهای درون شهرکهای صنعتی، حدود 300 مگاوات است، گفت: نسبت به صنایع بزرگ همچون فولاد، گروه ملی، کشت و صنعت ها و شرکت ملی نفت، حدود 10 درصد مصرف را در شهرک‌های صنعتی در استان داریم و تولید کنندگان صنعتی خودشان به دنبال کاهش مصرف انرژی هستند.

محمدیان در خصوص دستگاه های رمز ارز در استان گفت: به مدیران شهرک ها ابلاغ شده که با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و ادارات برق شهرستان ها همکاری لازم را داشته باشند، تذکرات لازم در این خصوص هم صادر شد و معتقدیم که باید از گسترش رمز ارزها ی غیرمجاز جلوگیری شود و در این زمینه همکاری می‌کنیم، اگر نیاز به مکاتبه مجدد باشد نیز انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر این که طبق دستورالعمل ها دستگاه های رمز ارز مجاز نباید در تابستان تولید داشته باشند، گفت: در تابستان تولید کننده های مجاز ارز دیجیتال باید از طریق برق دیزل اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: بخش خصوصی قطعا همکاری لازم را با توجه به مشوق ها با مجموعه صنعت برق خوزستان خواهد داشت اما اقدامات مورد نیاز همچون اخطاریه های شرکت توزیع نیروی برق مبنی بر مدیریت مصرف برق در شهرکها و ستاد را آغاز کرده ایم و تلاش می‌کنیم به خاطر شرایط موجود، همکاری ویژه ای با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی در پایان گفت: مشترکان صنعتی انتظار دارند قطعی های احتمالی برق با اطلاع قبلی باشد تا با خسارت‌های حین کار مواجه نشوند‌.

تاریخ:
1400/03/05
تعداد بازدید:
2418
منبع:
تصاویر مرتبط:

  • تصویر_0
  • تصویر_0
  • تصویر_1
  • تصویر_2

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس
اهواز، امانیه، خیابان شهید منصفی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلفن روابط عمومی: 33331058-061
مرکز تلفن: 33364801 33364802 33364803-061
پست الکترونیک: Ravabet@Kepdc.co.ir
تاریخ بروزرسانی:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal