شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
سال1400 تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها
کشف 428 دستگاه رمز ارز غیر مجاز در خوزستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از کشف و ضبط 428 دستگاه رمز ارز دیجیتال غیرمجاز از ابتدای شهریور تا کنون در خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دکتر علی خدری مدیرعامل این شرکت گفت: این تعداد دستگاه رمز ارز دیجیتال با همکاری نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی ،حراست ومشترکان توزیع برق در شهرستان‌های این استان کشف و ضبط شد. 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه افزود: با شناسایی محل فعالیت های غیرقانونی در فواصل زمانی مختلف ، ماموران و بازرسان اداره های برق شهرستان ها با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شده و دستگاه های رمز ارز غیر مجاز را در16 شهرستان کشف و ضبط کردند و متهمان را تحویل مراجع قانونی دادند.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف به طور مستمر برای کاهش هزینه مصرفی برق گفت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی ها است اما متاسفانه عده ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند. 

بر اساس این گزارش از ابتدای فعالیت دستگاه‌های استخراج رمز ارز تاکنون چهار هزار 926 ماینر غیرمجاز از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سطح این استان جمع آوری شده است.

گفتنی است دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) نیز پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.


 

تاریخ:
1400/07/18
تعداد بازدید:
2578
منبع:
تصاویر مرتبط:
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_main_block9
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal