شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان
سال1400 تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها
مدیرعامل توزیع برق خوزستان خطاب به روابط عمومی های برق شهرستان ها:
روایتگر اصلی مسائل صنعت برق باشید
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، با اشاره به چالش‌های پیش رو در تأمین برق پایدار در فصول گرم سال و اهمیت نقش روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و فرهنگسازی مدیریت مصرف برق، خطاب به روابط عمومی های برق شهرستان ها گفت: روایتگر اصلی مسائل صنعت برق باشید .

علی خدری در جلسه روابط عمومی‌های ادارات برق شهرستان‌ها با تأکید بر نقش محوری و اساسی شرکت‌های توزیع در مدیریت مصرف برق با بیان این که"در بهار و تابستان به دلیل ناترازی انرژی و رشد فزاینده مصرف، با سختی زیادی برای توزیع برق پایدار مواجه هستیم، اظهار داشت: بار اصلی مدیریت مصرف برق امسال بر دوش شرکت‌های توزیع نیروی برق است و برنامه‌های تدوین شده که در قالب 36 بسته مدیریت مصرف برق تدوین شده، 34 بسته آن در حوزه توزیع برق قرار دارد و تمرکز اصلی ما خصوصاً بر مدیریت بار سرمایشی است. مأموریت اصلی ما کاهش بار سرمایشی است".

 

خدری خطاب به مسئولان روابط عمومی ادارات برق شهرستان‌ها گفت: «روابط عمومی‌ها باید اشراف کامل و دقیق بر موضوعات داشته باشند و روایت اصلی و دست اول مسائل صنعت برق را به افکار عمومی ارائه کنند. نباید منفعل باشیم، زیرا روایت اول تأثیر بیشتری دارد. همکاری، هماهنگی و تعامل بین تولید، انتقال و توزیع باید وجود داشته باشد و مسائل باید به اندازه‌ای برای مسئولان، مراجع ذی نفوذ و رهبران افکار عمومی تشریح و تبیین شود که آن‌ها به همیاری با صنعت برق ترغیب شوند."

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از تعیین 8 مجری برای قرارگاه رصد مصرف برق خبر داد و افزود: «کنترل بار ادارات باید مطالبه جدی روابط عمومی ها از ادارات باشد. کنترل فضای مجازی، ارتقای سرمایه اجتماعی صنعت برق و حفظ اعتبار آن باید در رأس امور روابط عمومی قرار گیرد. پاسخگویی به موقع، شفاف و صریح به مردم و مشترکان باید به نحو صحیحی انجام شود تا مردم رضایت داشته باشند و جذب حداکثری حاصل شود."

در این جلسه که با حضور خدارحم محمدی معاون بهره برداری، محمدرضا موالی زاده معاون برنامه ریزی، ایوب کیانی مدیر حراست و محمدرضا محمدی معاون مالی و پشتیبانی و ستار نظری مدیر دفتر مدیریت مصرف برق برگزار شد، معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز به تشریح برنامه‌ها و راهکارهای مدیریت مصرف برق در تابستان پیش رو پرداختند و بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و جلب همکاری مردم تأکید کردند.

معاون بهره‌برداری توزیع برق خوزستان: کار روابط عمومی نفوذ در دل‌هاست

 
در ادامه جلسه روابط عمومی‌های ادارات برق شهرستان‌های خوزستان، خدارحم محمدی، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان، با تأکید بر اهمیت نقش روابط عمومی گفت: «کار روابط عمومی حتی از بخش‌های فنی هم سخت‌تر است، چرا که آن‌ها باید در دل‌ها نفوذ کنند. امروزه مردم خود رسانه دارند و باید مراقبت کنیم که دستاوردهای صنعت برق دچار خدشه و حاشیه نشود. لازم است از مراجع و افراد صاحب تریبون کمک بخواهیم.»
محمدی، همدلی و هماهنگی را در این شرایط از مهمترین اولویت بر شمرد و گفت فرقی نمی کند که تولید و انتقال یا توزیع در این ناترازی چه سهمی دارند، مهم این است که همه ما در صنعت برق مشغول خدمت هستیم و لازم است که با اشراف و اطلاعات کامل و دقیق نسبت به 14 مگاپروژه و 36 بسته تلاش کنیم. 
 معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اینکه روابط عمومی ها قادر هستند تا اعتماد مردم را نسبت به صنعت برق خصوصا در این شرایط که ناترازی انرژی ممکن است باعث نارضایتی شود حفظ نموده و ارتقا دهند، تصریح کرد روابط عمومی ها می توانند با برقراری ارتباط با صاحبان افکار عمومی، معتمدان و همچنین مراجع ذی صلاح در سطح شهرستان ها ، شرایطی را فراهم نمایند تا بخش های مختلف صنعت برق از جمله بخش های فنی و مهندسی با فراغ و آرامش خاطر بیشتری به تامین برق پایدار مشغول باشند.

وی اضافه کرد:در عصر حاضر امکانات گسترده ای از لحاظ دسترسی به فضای مجازی برای مردم وجود دارد و کوچکترین نارسایی در پایداری شبکه برق یا کوچکترین کوتاهی در انجام وظایف می تواند به سرعت در رسانه ها از سوی شهروند خبرنگاران منتشر شود و این در عین حال که فرصتی برای رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی کار ما ایجاد می کند می تواند باعث خدشه بر خدمتگزاری همکاران نیز شود. لذا لازم است تا روابط عمومی ها با جدیت و دقت مثال زدنی و حضور در فضای مجازی و حقیقی بسیاری از این مسائل را رصد کرده و به موقع این موضوعات پیگیری و مرتفع نمایند. 

 با جمع آورزی مصارف غیرقانونی، بخشی از ناترازی ها جبران می شود
 

ایوب کیانی، مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این نشست بر ضرورت مدیریت صحیح فضای اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: "در این دوره لازم است که فضای اطلاع‌رسانی به شکل صحیح مدیریت شود و در زمان و مکان مناسب، اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد و سرعت عمل داشته باشیم. مدیران حراست و مدیران برق شهرستان‌ها موظف به همکاری با مسئولان روابط عمومی هستند. همچنین باید با مشاغل و اصناف خاص، جلسات توجیهی برگزار شود و در خصوص برق‌های غیرمجاز و ماینرها اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد. در این راستا می‌توان از ظرفیت بسیج و سپاه نیز کمک خواست."

کیانی تاکید کرد: صنعت برق از وجود برق های غیرمجاز و دستگاه های رمز ارز غیرمجاز رنج می برد لذا با مبارزه و جمع آوری این مصارف غیرقانونی، شاید حتی ناترازی ها هم در حد زیادی جبران شود.

 روابط عمومی نقش مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارد
 
 

محمدرضا محمدی، معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز با اشاره به ابعاد مختلف کار روابط عمومی اظهار داشت: "روابط عمومی به دلیل بعد هنری، فرهنگی و اجتماعی، توانایی دارد حتی در مسائل مالی، پشتیبانی و درآمدزایی نیز کمک کند. روابط عمومی نقش مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارد و لازم است تا این بخش تقویت شود."

اظهارات معاون بهره‌برداری، مدیر حراست و معاون مالی و پشتیبانی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، بر اهمیت مضاعف نقش روابط عمومی‌ها در شرایط کنونی و ضرورت همکاری تمامی بخش‌های شرکت با این حوزه برای مدیریت چالش‌های پیش رو تأکید داشت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق، نقش روابط عمومی‌ها را کلید گذر موفق از اوج بار دانست

 

در پایان نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های ادارات برق شهرستان‌های خوزستان، ستار نظری، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان، به تشریح جزئیات 36 بسته مدیریت مصرف پرداخت و آموزش‌های لازم در خصوص مباحث مرتبط را به مسئولان روابط عمومی ارائه کرد.

نظری با ابراز امیدواری نسبت به نقش مؤثر روابط عمومی‌های برق شهرستان‌ها در مدیریت مصرف، اظهار داشت: «با توجه به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه، انتظار می‌رود با تلاش و همت همکاران در این حوزه، دوره گذر از اوج بار مصرف برق در فصول گرم سال با موفقیت سپری شود

تشریح بسته‌های مدیریت مصرف و آموزش‌های ارائه شده از سوی مدیر دفتر مدیریت مصرف برق، با هدف توانمندسازی هرچه بیشتر مسئولان روابط عمومی برای ایفای نقش فعال و مؤثر در راستای تحقق اهداف مدیریت مصرف برق صورت گرفت. انتظار می‌رود با درک صحیح از برنامه‌ها و انتقال دقیق و به موقع اطلاعات به عموم مردم، شاهد همکاری و همراهی مشترکان در کاهش مصرف و گذر موفق از پیک بار باشیم.

تاریخ:
1404/02/04
تعداد بازدید:
141
منبع:
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به   شرکت توزیع نیروی برق خوزستان   می باشد.
Powered by DorsaPortal